Ha azt akarja egy város, hogy a fiatal szakemberek munkához jussanak, akkor azokat kell megszólítania, akik létrehozzák a munkahelyeket: a foglalkoztatókat. Túlságosan is nyilvánvaló? Lehetséges, ám akkor az a kérdés, hogy miért nem folytat sokkal több város rendszeres, őszinte dialógust a foglalkoztatókkal? Vajon mit tehet egy város a foglalkoztatók aktívabb bevonása érdekében?

 

  1. Értsd meg, mire van szükségük.

Mindenekelőtt a városnak látnia kell, hogy mire van szükségük a foglalkoztatóknak: milyen munkaerőre van szükségük jelenleg, milyen szakemberekre, készségekre lesz szükségük a jövőben? Melyek azok a munkahelyek, amelyek betöltése nehézségekbe ütközik a megfelelő készségek hiányában? Mi kellene ahhoz, hogy több pályakezdőt, fiatal munkanélkülit vegyenek fel?

 

  1. Biztosíts információkat, nyújts segítséget

Ahhoz, hogy a fiatalok sikeresek legyenek a munkaerőpiacon, érteniük kell a követelményeket, látniuk kell, milyen készségekre van szükség. A foglalkoztatók szívesen adnak információkat, azonban gyakran nincsen közvetlen kapcsolatuk a célcsoporttal. A városok jó pozícióban vannak ahhoz, hogy feltárják a munkáltatói igényeket, elvárásokat és a munkaerőpiaci trendeket, majd ezek alapján segítsék a fiatalokat munkaerőpiaci döntéseikben.

 

  1. Építs hosszú távú kapcsolatokat a foglalkoztatók és az oktatási rendszer szereplői közt

Az iskola és a munka világa közötti átmenet alapvető fontosságú a fiatalok életében – ebben az átmenetben sokat segíthet, ha élő kapcsolat van a foglalkoztatók és az oktatási intézmények közt. Noha az egy-egy foglalkoztató és egy konkrét oktatási intézmény közti kapcsolat is értékes, a városok fontos közvetítő szerepet játszhatnak az ilyen rendszerszerű kapcsolatok kialakításában, feltételeik biztosításában, és elősegíthetik, hogy az oktatási intézmények jobban megértsék a foglalkoztatói igényeket, elvárásokat.

 

  1. Folyamatos dialógus

Fontos hogy a dialógus a munkaerőpiaci szereplők közt ne egyszeri alkalmakra korlátozódjon, hanem folyamatos legyen. A legjobb, ha létrejön egy olyan platform vagy partnerség, amelynek célja, hogy az érintett szereplők bevonásával foglalkozzon munkaerőpiaci kérdésekkel és segítse a keresleti és kínálati oldal minél hatékonyabb összehangolását.

 

  1. Közös stratégia kialakítása

A folyamatos dialógus megteremtése után már csak egy kis – bár annál fontosabb – lépés, hogy a szereplők közösen alkossanak integrált stratégiát a fiatalok foglalkoztatása érdekében. Ez a megközelítés egyrészt közös célt ad minden érintettnek, másrészt jelentősen növelheti az elkötelezettséget.