1. rész: A Kihívás

Nem általános még, hogy egy város digitális eszközöket és megoldásokat állít a társadalmi befogadás szolgálatába. És mégis – a párizsi agglomeráció részét képező egyik kisvárosban egy Kanadából adaptált társadalmi innovációt alkalmazva segítik a leszakadó városrészekben élő korai iskolaelhagyó fiatalokat abban, hogy munkát találjanak, vagy visszaüljenek az iskolapadba.

 

Napjainkban a hátrányos helyzetű családokból származó fiatalok közül egyre többen szembesülnek a korai iskolaelhagyásból származó problémákkal. A rövid távú következmények is súlyosak, ám egyre több kutatás bizonyítja, hogy erőteljes a korreláció az iskolai végzettség és a hosszú távú társadalmi kilátások között. “A csak alapfokú végzettséggel rendelkező emberek háromszor akkora valószínűséggel élnek

szegénységben vagy szembesülnek társdalmi kirekesztéssel, mint azok, akiknek legalább középfokú végzettsége van.” (Forrás: EC Education and Training Monitor, 2017)

Gonesse egy 26.000 lakosú kisváros Párizs tágabb agglomerációjában. Az elmúlt években jelentősen emelkedett a leszakadó városrészekben élő emberek száma, és a város egyre jobban szembesül a diákok gyenge iskolai teljesítményéből, a korai iskolaelhagyók és a munkanélküliek számának drasztikus növekedéséből származó következményekkel. Felismerve a problémát és annak várható hosszútávú következményeit a városvezetés jelentős erőfeszítéseket tett arra, hogy működő – már rövid távon is eredményes megoldást találjon.

 

S hogy mi lehet a megoldás? A következő részből kiderül!

 

 (Szerző: Kézy Béla)