A fiatalok felnőtté válásának folyamata
Átfogó elemzés a felnőtté válásról „A felnőtté válás életúttípusai, előzményei és kimenetei a 2000-es években Magyarországon” címmel jelent meg átfogó elemzés a Demográfia folyóirat 2019. 62. évf. 2-3. számában. Az elemzés elsődleges célja a 18-31. év közötti fiatalok...
Strukturált, területi szinten kereshető információk gyűjteménye fiatalok számára
Ifjúsági Navigátor Az Erzsébet Ifjúsági Alap által működtetett Ifjúsági Navigátor a fiatalok tájékozódását hivatott segíteni, kifejezetten fiataloknak szóló, többnyire ingyenes szolgáltatások kereshetőségével. Forrás: Picography,...
8. sz. workshop – Miskolc
A 8. sz. workshop témája egy a projekt során eddig nem tárgyalt témakör a helyi identitás kérdése volt, amely szintén egy alapvető tényező az elvándorlási motivációk mögött. A rendezvényen vendégeink voltak Szlovákiából a rozsnyói Bányászati Múzeum és az OZ Medza...
Szimfónia programmal a gyerekekért
Szociális munka hangszeres zenetanítással a korai iskolaelhagyás arányának csökkentéséért 2014-ben indult a Szimfónia pilot program, amelynek keretében a hátrányos helyzetű diákok tanulási és szociális kompetenciáinak megerősítését, az együttműködési készségük...
Digitalizációval a társadalmi befogadásért? Egy lehetséges megoldás Párizsból (V.)
5. rész: Eredmények és tanulságok Ígéretes eredmények Noha a “Fabrique Numerique” egy digitális alkotóműhely, nem a digitalizáció a cél; az csak egy eszköz ahhoz, hogy elveszett fiataloknak segítsen megtalálni az útjukat. És ezt igen sikeresen teszi, ahogyan az...
7.sz. workshop – Miskolc
A 7.sz. workshop fő témaköre a fiatalok lakhatási viszonyainak megismerése, nehézségek, valamint a települések népességmegtartó képességének javítása a fiatalok lakhatási viszonyainak javítása által. A témakör a 2018. októberben megtartott workshopon elhangzottak...
Egy új fogalom: hibrid készségek
„Tanulj, szerezz egy jó szakmát vagy végezz el egy jó egyetemet – és lesz munkád!” Az előző generációk számára ez volt a receptje a munkaerőpiacon való boldogulásnak – és az élethosszig tartó foglalkoztatásnak. Mára azonban a helyzet gyökeresen megváltozott A...
Digitalizációval a társadalmi befogadásért? Egy lehetséges megoldás Párizsból (IV.)
4. rész: Mit mondanak a résztvevők? Annie, 20 éves “Mielőtt részt vettem a programban, teljesen elveszett voltam. Abbahagytam a kozmetikus képzést, mert egyszerűen untam azt a sok felesleges dolgot, amit tanítottak nekünk. Aztán jelentkeztem a “Fabrique Numerique”...
Digitalizációval a társadalmi befogadásért? – Egy lehetséges megoldás Párizsból (III.)
3.rész: Hogyan működik? Közös alkotás és felelősség Talán már az előző részekből is kitűnik, hogy a “Fabrique Numerique” nem egy tipikus iskola. A diákok nem öncélúan tanulnak - konkrét gyakorlati projekteket valósítanak meg; az új ismeretek megszerzése és készségek...
Digitalizációval a társadalmi befogadásért? – Egy lehetséges megoldás Párizsból (II.)
2. rész: A Megoldás Kanadából importált jó gyakorlat 5 évvel ezelőtt Gonesse polgármestere Kanadába utazott a hátrányos helyzetű fiatalok társdalmi integrációját szolgáló jó gyakorlatokat tanulmányozni. Az egyik jó gyakorlat egy olyan non-profit számítógép szervíz...